ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΒΑΛΑ ΕΠΑΦΗ

Architect Kavala, Greece

 
Καβάλα  2 -07-2014  - Αρ. Πρωτ. 100   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το  ΔΣ  του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ν. Καβάλας στα πλαίσια της συνεδρίασή του την 1-7-2014 συζήτησε το θέμα της εγκατάστασης του έργου ‘’Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου LNG Αιγαίου’’ και στηρίζει την απόφαση του ΤΕΕ ΑΜ  περί σύνταξής του με την κινηματική αντίδραση της τοπικής κοινωνίας κατά της σχεδιαζόμενης εγκατάστασης του έργου αυτού, ως ενεργό μέλος του.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΛΩΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
 
Με εντολή και εξουσιοδότηση των φορέων και συλλογικοτήτων του Νομού Καβάλας,οργανώνουμε Συλλαλητήριο για να εκφράσουμε την αντίθεση μας στην εγκατάσταση πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στον κόλπο της Καβάλας και καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να ακυρώσει τον σχεδιασμό αυτό, που προωθείται με διαδικασίες “fasttrack” χωρίς τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αεριοποίησης φυσικού αερίου χαρακτηρίζονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία πολύ υψηλής επικινδυνότητας και συμπεριλαμβάνονται στην οδηγία SEVEZO που απαιτεί σοβαρά μέτρα ασφαλείας και τήρηση μεγάλων αποστάσεων από παρακείμενους οικισμούς και άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες. Είναι τουλάχιστον ριψοκίνδυνο μια τέτοια μονάδα να χωροθετείται σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από τη Ν. Καρβάλη, πολύ κοντά στο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και σε μια περιοχή όπου είναι ήδη εγκατεστημένες άλλες τρεις μονάδες υψηλής επικινδυνότητας (η βιομηχανία Λιπασμάτων, τα Πετρέλαια και οι αποθήκες καυσίμων)! Αυτός ο συνωστισμός πολλαπλασιάζει την πιθανότητα ενός μεγάλου βιομηχανικού ατυχήματος, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την Καβάλα και το περιβάλλον της. Επιπλέον, η σχεδιαζόμενη μονάδα, ενώ προσθέτει μια νέα πηγή ρύπανσης και επικινδυνότητας σε ένα ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον, ακυρώνει παραγωγικές δραστηριότητες που στηρίζουν την τοπική οικονομία, όπως η παράκτια αλιεία που εκτοπίζεται σχεδόν ολοκληρωτικά από τον κόλπο της Καβάλας, η πρωτογενής παραγωγή, οι ιχθυοκαλλιέργειες, οι μυδοκαλλιέργειες, αλλά και πλήττει σοβαρά την τουριστική προοπτική σε Καβάλα και Θάσο. Μας τρομάζει, μας ανησυχεί αλλά και μας πεισμώνει η εν κρυπτώ προώθηση της επένδυσης που κρατά στο σκοτάδι ακόμη και τους θεσμοθετημένους φορείς. Γνωρίζουμε όμως αρκετά για την επικινδυνότητα της επένδυσης και για τις καταστροφικές συνέπειες στο θαλάσσιο περιβάλλον, τόσο από την αντίστοιχη μονάδα της Αλεξανδρούπολης όσο και από παραδείγματα από το διεθνή χώρο, γι’ αυτό και λέμε το μεγάλο ΟΧΙ. Απευθυνόμενοι στην κοινωνία της Καβάλας την καλούμε να συμμετέχει μαζικά και δυναμικά στο συλλαλητήριο της 3ης Ιουλίου 2014, ώρα 11:00 π.μ., στην κεντρική πλατεία. Όλοι μαζί πρέπει να αποτρέψουμε τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση μονάδας LNG που ενώ εντάσσεται στα γενικότερα γεωστρατηγικά σχέδια που προωθούνται γύρω από την ενέργεια από τα οποία άλλοι θα ωφεληθούν, θα ανοίξει τον δρόμο και για άλλες παρόμοιες εγκαταστάσεις, αλλάζοντας δραματικά το περιβάλλον, τη φυσιογνωμία και τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής μας. Η αλυσίδα της αντίστασης που έως τώρα απέτρεψε το διαλυτήριο πλοίων, τις δεξαμενές καυσίμων, το εργοστάσιο λιθάνθρακα δεν πρέπει να σπάσει. Αγωνιζόμαστε και αντιδρούμε για να μπορούμε να αποφασίζουμε για τον τόπο μας με Δημοκρατία και Αξιοπρέπεια και για να παραδώσουμε στις γενιές που ακολουθούν ένα περιβάλλον υγιές και βιώσιμο. ΚΑΒΑΛΑ 17 Ιουνίου 2014 Η Οργανωτική Επιτροπή του Συλλαλητηρίου

links στον τυπο
http://www.oxilngkavala.gr/
facebook.com ΟΧΙ στην εγκατάσταση LNG στον κόλπο της Καβάλας
Μαζικό και ενωτικό το συλλαλητήριο κατά του πλωτού σταθμού Υ.Φ.Α. www.k-tipos.gr
Χθες έγινε το πρώτο βήμα για να μην έρθει ποτέ το πλωτό LNG  www.proininews.gr
Το Συλλαλητήριο πέτυχε, το LNG φεύγει! www.proininews.gr
καβαλα-τον-πρώτο-λόγο-στο-συλλαλητήριο-κατά-του-lng-τον-είχαν-τα-παιδιά-video-φωτορεπορτάζ kavalawebnews.gr

«Αχρείαστη επένδυση το L.N.G. στην Καβάλα» http://www.xronometro.com/sinenteyksi-papanika/
Συλλαλητήριο κατά του LNG στον κόλπο της Καβάλας: Οι δηλώσεις kavalapress.gr
http://www.xanthipress.gr/kavala-sillalitirio-kata-tou-lng/
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=336587&catID=3
πράγματι-ήταν-ένα-ιδιαίτερο-πετυχημένο-συλλαλητήριο-και-για-αυτό-υπάρχει-διάχυτη-ικανοποίηση  kavalawebnews.gr

Φωτογραφιες από την ιστοσελίδα ΤΕΕ ΑΜ www.teeam.gr

Η απομυθοποίηση του πλωτού LNG

Η συντονιστική επιτροπή κατά του πλωτού LNG, παραχώρησε χθες συνέντευξη τύπου, όπου μίλησαν επιστήμονες που κάτι περισσότερο γνωρίζουν σχετικά με τα θέματα του υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχουν μελετήσει όσα στοιχεία είναι στη διάθεσή τους, για την πρόταση της ΔΕΠΑ. Παρόντες στην ίδια ενημερωτική συνάντηση ήταν ο Λάζαρος Βασιλειάδης, ο Ηλίας Ιωαννίδης, ο Ζαφείρης Μυστακίδης, ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης, η νέα δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα κι άλλοι πολίτες που ήθελαν να ενημερωθούν.
Πρώτος μίλησε ο επίκουρος καθηγητής της πολυτεχνικής σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Γιώργος Γκαϊτατζής, αλλά τη συγκεκριμένη κι εύστοχη κριτική την έκανε ο Γιώργος Συλαίος αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου.
Σύντομη ήταν η τοποθέτηση του Μανόλη Κουτράκη, δόκτορα ιχθυολόγου ερευνητή του ινστιτούτου αλιευτικών ερευνών στη Νέα Πέραμο. Ο κ. Κουτράκης είπε, ότι με απόφαση του φορέα διαχείρισης του εθνικού πάρκου Δέλτα Νέστου, Ισμαρίδας, Βιστωνίδας, στο οποίο ο ίδιος είναι πρόεδρος, δηλώνεται η αντίθεση στο προτεινόμενο πλωτό LNG.
Θίγεται είπε ο κ. Κουτράκης η αλιεία στον κόλπο της Καβάλας και την χαρακτήρισε ως επικίνδυνη επένδυση.
Στη συνέχεια ο Γ. Γκαϊτατζής τόνισε ότι τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή του δεν ήταν αρκετά. Είπε ότι η μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη ΔΕΠΑ, είναι ποιοτική και προκαταρκτική, εννοώντας ότι δε δίνει πολλά στοιχεία σε επιστημονικό επίπεδο, που μπορεί να τα αξιοποιήσει κάποιος. Ο Γ. Γκαϊτατζής τόνισε ότι σήμερα υπάρχουν και λειτουργούν δέκα πλωτά LNG, τριάντα είναι υπό σχεδιασμό, τα 22 μάλιστα σχεδιάζονται να λειτουργήσουν στη Μεσόγειο.
Συνέδεσε αυτές τις επενδυτικές προτάσεις με την προοπτική μεγάλα πλοία να κινούνται μετά από είκοσι χρόνια όχι με πετρέλαιο, αλλά με φυσικό αέριο κι έτσι το πλωτό LNG θα παίζει το ρόλο ενός θαλάσσιου βενζινάδικου.
Ο κ. Γκαϊτατζής παρατήρησε ότι η ΔΕΠΑ προτείνει το πλωτό LNG σε μια συγκεκριμένη περιοχή, από το νέο λιμάνι έως τη Βάσοβα, καθώς ανατολικότερα υπάρχουν εμπόδια, λόγω της ένταξης της περιοχής σε καθεστώς Natura.
Αναφέρθηκε σε ένα συνδυαστικό σενάριο ατυχήματος, που φοβίζει τους ανθρώπους της Καβάλας, καθώς στην ίδια περιοχή που προτείνεται το πλωτό LNG, λειτουργεί η βιομηχανία φωσφορικών λιπασμάτων, η Καβάλα Oil, η Ενεργειακή Αιγαίου, υπάρχουν ακόμη κι οι αποθήκες της Revoil. «Δεν μπορούμε να προλάβουμε το ανθρώπινο λάθος» σημείωσε ο κ. Γκαϊτατζής, που σημείωσε ότι όπου έχουνε γίνει τέτοια ατυχήματα, γίνονται από ανθρώπινο λάθος.
Για τη λειτουργία του πλωτού LNG ο κ. Γιαϊτατζής την περίεγραψε πολύ συγκεκριμένα: «Το υγροποιημένο φυσικό αέριο υπό ψύξη καταφθάνει στο πλωτό LNG, σε θερμοκρασία μείον 160 βαθμούς κελσίου. Με την προσθήκη θερμότητας απ΄ το θαλασσινό νερό που χρησιμοποιείται γίνεται η αεριοποίησή του, σε θερμοκρασία πέντε βαθμών κελσίου. Όπως είπε αυτή τη διαδικασία με το θαλασσινό νερό που χρησιμοποιείται επηρεάζεται η θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα, καθώς το νερό της θάλασσας, αφού χρησιμοποιηθεί επανέρχεται κι απορρίπτεται στη θάλασσα, έχοντας όμως το στοιχείο του χλωρίου.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου αναγνώρισε ότι το σενάριο αξιοποίησης της φυσικής αποθήκης φυσικού αερίου δημιουργεί σαφώς λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Ο Γιώργος Συλαίος ήταν καταλύτης με τα όσα είπε για το πώς το πλωτό LNG, επηρεάζει ή θα επηρεάσει εάν υλοποιηθεί τον κόλπο της Καβάλας.
Από την αρχή εξήγησε ότι για την αεριοποίηση του φυσικού αερίου, θα χρησιμοποιηθεί θαλασσινό νερό. Παρατήρησε επίσης ότι το σύστημα που προτείνεται από τη ΔΕΠΑ, προβλέπει μόνο έναν αγωγό άντλησης, ενώ άλλες μονάδες διαθέτουν πολύ περισσότερους. Πάντως η τεχνική που θ΄ ακολουθηθεί θα έχει απόδοση 300 τόνους την ώρα, που είναι η μεγαλύτερη δυνατή. Μίλησε για τη χλωρίωση του θαλασσινού νερού και την πρόσθετη χλωρίωση ώστε να υπάρχει και αντισκουριακή δράση. Με λίγα λόγια ο Γιώργος Συλαίος περιέγραψε τη διαδικασία απορρόφησης μεγάλης ποσότητας θαλασσινού νερού, το οποίο χλωριώνεται για να χρησιμοποιείται μόνο νερό και κανένα άλλο στοιχείο. Αφού το νερό χρησιμοποιηθεί χλωριωμένο, επανέρχεται στη θάλασσα. Παρουσίασε δε επιστημονικές έρευνες βάσει των οποίων το νερό χλωριωμένο όπως επιστρέφει στη θάλασσα είναι τοξικό για την υδρόβια ζωή. Ο κ. Συλαίος παρατήρησε ότι στις περιπτώσεις ίδιων LNG στο Μπρυζ και στην Βαρκελώνη, δεν υπάρχουν πλωτές εγκαταστάσεις,
Τέλος συνδυάζοντας την πρόταση της ΔΕΠΑ, με δική του μελέτη, για τον κυματισμό στη θάλασσα, στο Θρακικό Πέλαγος, διαπίστωσε ότι τόσο στην Αλεξανδρούπολη, όσο και στην Καβάλα, το πλωτό LNG προτείνεται εκεί όπου υπάρχει κυματική σκιά, δηλαδή τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης, αποτελούν φυσικά εμπόδια στην διάδοση των κυμάτων. Ο κ. Συλαίος είπε ότι το πλωτό LNG, προτείνεται με την τεχνική του ανοιχτού κυκλώματος, ενώ θα μπορούσε να ακολουθηθεί η τεχνική του κλειστού κυκλώματος, όπου το νερό είναι γλυκό, παραμένει το ίδιο, σε ένα κλειστό κύκλωμα, όπου στη μία πλευρά του, θερμαίνεται και στην άλλη ψύχεται.

Photo: Η απομυθοποίηση του πλωτού LNG

Η συντονιστική επιτροπή κατά του πλωτού LNG, παραχώρησε χθες συνέντευξη τύπου, όπου μίλησαν επιστήμονες που κάτι περισσότερο γνωρίζουν σχετικά με τα θέματα του υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχουν μελετήσει όσα στοιχεία είναι στη διάθεσή τους, για την πρόταση της ΔΕΠΑ. Παρόντες στην ίδια ενημερωτική συνάντηση ήταν ο Λάζαρος Βασιλειάδης, ο Ηλίας Ιωαννίδης, ο Ζαφείρης Μυστακίδης, ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης, η νέα δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα κι άλλοι πολίτες που ήθελαν να ενημερωθούν.
Πρώτος μίλησε ο επίκουρος καθηγητής της πολυτεχνικής σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Γιώργος Γκαϊτατζής, αλλά τη συγκεκριμένη κι εύστοχη κριτική την έκανε ο Γιώργος Συλαίος αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου.
Σύντομη ήταν η τοποθέτηση του Μανόλη Κουτράκη, δόκτορα ιχθυολόγου ερευνητή του ινστιτούτου αλιευτικών ερευνών στη Νέα Πέραμο. Ο κ. Κουτράκης είπε, ότι με απόφαση του φορέα διαχείρισης του εθνικού πάρκου Δέλτα Νέστου, Ισμαρίδας, Βιστωνίδας, στο οποίο ο ίδιος είναι πρόεδρος, δηλώνεται η αντίθεση στο προτεινόμενο πλωτό LNG.
Θίγεται είπε ο κ. Κουτράκης η αλιεία στον κόλπο της Καβάλας και την χαρακτήρισε ως επικίνδυνη επένδυση. 
Στη συνέχεια ο Γ. Γκαϊτατζής τόνισε ότι τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή του δεν ήταν αρκετά. Είπε ότι η μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη ΔΕΠΑ, είναι ποιοτική και προκαταρκτική, εννοώντας ότι δε δίνει πολλά στοιχεία σε επιστημονικό επίπεδο, που μπορεί να τα αξιοποιήσει κάποιος. Ο Γ. Γκαϊτατζής τόνισε ότι σήμερα υπάρχουν και λειτουργούν δέκα πλωτά LNG, τριάντα είναι υπό σχεδιασμό, τα 22 μάλιστα σχεδιάζονται να λειτουργήσουν στη Μεσόγειο. 
Συνέδεσε αυτές τις επενδυτικές προτάσεις με την προοπτική μεγάλα πλοία να κινούνται μετά από είκοσι χρόνια όχι με πετρέλαιο, αλλά με φυσικό αέριο κι έτσι το πλωτό LNG θα παίζει το ρόλο ενός θαλάσσιου βενζινάδικου.
Ο κ. Γκαϊτατζής παρατήρησε ότι η ΔΕΠΑ προτείνει το πλωτό LNG σε μια συγκεκριμένη περιοχή, από το νέο λιμάνι έως τη Βάσοβα, καθώς ανατολικότερα υπάρχουν εμπόδια, λόγω της ένταξης της περιοχής σε καθεστώς Natura.
Αναφέρθηκε σε ένα συνδυαστικό σενάριο ατυχήματος, που φοβίζει τους ανθρώπους της Καβάλας, καθώς στην ίδια περιοχή που προτείνεται το πλωτό LNG, λειτουργεί η βιομηχανία φωσφορικών λιπασμάτων, η Καβάλα Oil, η Ενεργειακή Αιγαίου, υπάρχουν ακόμη κι οι αποθήκες της Revoil. «Δεν μπορούμε να προλάβουμε το ανθρώπινο λάθος» σημείωσε ο κ. Γκαϊτατζής, που σημείωσε ότι όπου έχουνε γίνει τέτοια ατυχήματα, γίνονται από ανθρώπινο λάθος.
Για τη λειτουργία του πλωτού LNG ο κ. Γιαϊτατζής την περίεγραψε πολύ συγκεκριμένα: «Το υγροποιημένο φυσικό αέριο υπό ψύξη καταφθάνει στο πλωτό LNG, σε θερμοκρασία μείον 160 βαθμούς κελσίου. Με την προσθήκη θερμότητας απ΄  το θαλασσινό νερό που χρησιμοποιείται γίνεται η αεριοποίησή του, σε θερμοκρασία πέντε βαθμών κελσίου. Όπως είπε αυτή τη διαδικασία με το θαλασσινό νερό που χρησιμοποιείται επηρεάζεται η θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα, καθώς το νερό της θάλασσας, αφού χρησιμοποιηθεί επανέρχεται κι απορρίπτεται στη θάλασσα, έχοντας όμως το στοιχείο του χλωρίου.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου αναγνώρισε ότι το σενάριο αξιοποίησης της φυσικής αποθήκης φυσικού αερίου δημιουργεί σαφώς λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Ο Γιώργος Συλαίος ήταν καταλύτης με τα όσα είπε  για το πώς το πλωτό LNG, επηρεάζει ή θα επηρεάσει εάν υλοποιηθεί τον κόλπο της Καβάλας.
Από την αρχή εξήγησε ότι για την αεριοποίηση του φυσικού αερίου, θα χρησιμοποιηθεί θαλασσινό νερό. Παρατήρησε επίσης ότι το σύστημα που προτείνεται από τη ΔΕΠΑ, προβλέπει μόνο έναν αγωγό άντλησης, ενώ άλλες μονάδες διαθέτουν πολύ περισσότερους. Πάντως η τεχνική που θ΄ ακολουθηθεί θα έχει απόδοση 300 τόνους την ώρα, που είναι η μεγαλύτερη δυνατή. Μίλησε για τη χλωρίωση του θαλασσινού νερού και την πρόσθετη χλωρίωση ώστε να υπάρχει και αντισκουριακή δράση. Με λίγα λόγια ο Γιώργος Συλαίος περιέγραψε τη διαδικασία απορρόφησης μεγάλης ποσότητας θαλασσινού νερού, το οποίο χλωριώνεται για να χρησιμοποιείται μόνο νερό και κανένα άλλο στοιχείο. Αφού το νερό χρησιμοποιηθεί χλωριωμένο, επανέρχεται στη θάλασσα. Παρουσίασε δε επιστημονικές έρευνες βάσει των οποίων το νερό χλωριωμένο όπως επιστρέφει στη θάλασσα είναι τοξικό για την υδρόβια ζωή. Ο κ. Συλαίος παρατήρησε ότι στις περιπτώσεις ίδιων LNG στο Μπρυζ και στην Βαρκελώνη, δεν υπάρχουν πλωτές εγκαταστάσεις, 
Τέλος συνδυάζοντας την πρόταση της ΔΕΠΑ, με δική του μελέτη, για τον κυματισμό στη θάλασσα, στο Θρακικό Πέλαγος, διαπίστωσε ότι τόσο στην Αλεξανδρούπολη, όσο και στην Καβάλα, το πλωτό LNG προτείνεται εκεί όπου υπάρχει κυματική σκιά, δηλαδή τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης, αποτελούν φυσικά εμπόδια στην διάδοση των κυμάτων. Ο κ. Συλαίος είπε ότι το πλωτό LNG, προτείνεται με την τεχνική του ανοιχτού κυκλώματος, ενώ θα μπορούσε να ακολουθηθεί η τεχνική του κλειστού κυκλώματος, όπου το νερό είναι γλυκό, παραμένει το ίδιο, σε ένα κλειστό κύκλωμα, όπου στη μία πλευρά του, θερμαίνεται και στην άλλη ψύχεται.
 

Find more about Weather in Kavala, GR
Click for weather forecast for Kavala

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΒΟΤΣΗ 2 65403 ΚΑΒΑΛΑ
Τηλέφωνο: 2510/227430, Fax: 2510/835701
email vourvou@web.de
 

Architect Kavala, Greece

t

 

 

facebookFacebook    likes                                    youtube Youtube Channel            


 

 copyright 2012
ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ, ΒΟΤΣΗ 2 65403 ΚΑΒΑΛΑ
webmaster  vourvou@web.de